OUR LOVE DEL 103

Tidigare

- Jag vet vad ni kommer säga, och jag vill inte höra. Sa jag lågt, så lågt att det nästan inte hördes.  Mamma suckade och kollade upp på pappa som såg lika trött ut han.

- Pappa har fått den här möjligheten Saga, och det är bestämt. Vi ska flytta. Sa hon och jag skakade på huvudet, Det kunde inte vara sant. Jag ville inte.

- Vart? Vart ska vi flytta? Frågade jag och torkade snabbt bort en tår som sakta rullade ner för min kind. Jag hörde pappa svälja hårt, långsamt kollade jag upp i hans ögon. Varför sa han inget? Han pressade ihop läpparna till ett sträck innan han öppnade munnen igen.

- London, vi ska flytta till London.


sagas perspektiv


Jag låg i min säng och försökte gång på gång att torka bort tårarna som forsade ner för mina kinder. London? Dom måste skämta, det gick inte, vad skulle hände med Felicia? Alice? Killarna? Tankarna snurrade runt och runt i mitt och gjorde så jag fick huvudverk. Det knackade på dörren och jag suckade.

- Kom inte in! Sa jag argt och snörvlade till. dörren öppnades i alla fall och in kom pappa. Han kollade ledsamt på mig en lång stund innan han öppnade munnen.

- Jag vet att du tycker det här är jobbigt gumman, sa han och satte sig ner på sänganten. Jag torkade mig med tröjärmen under ögat och la armarna i kors över bröstet.

- Jag tänker inte prata med dig. sa jag lågt.

- men vi måste prata om dethär. Sa han och jag skakade på huvudet.

- jag ska ringa Felicia så om du är snäll och går... började jag men pappa avbröt mig.

- Jag vet att du är orolig för vad som kommer hända med dina vänner, och jag vet att du hatar mig och mamma så mycket för dethär, men kan du lyssna på mig i alla fall? frågade han och jag suckade. Det var ingen idé, han tänkte inte gå.

- visst, prata. mumlade jag och pappa gav mig ett tacksamt leende.

- Jag fattar att det låter helt hemskt men försök tänka postivt. Du kommer att skaffa nya vänner där, plus att dina gamla vänner kommer kunna hälsa på. Vi kommer bo i ett jättefint hus, det är en stor vit villa. Jag är säker på att du kommer älska det nya huset. sa pappa och jag skakade på huvudet

- Jag bryr mig inte om hur fint huset är, jag trivs bra här. Jag vill inte flytta till något jävla London. sa jag argt och pappa suckade.

- hjärtat, det kommer bli så mycket bättre än vad du tror. Vi har bestämt det här nu, och det är såhär det kommer bli. Du kommer att älska London. sa pappa och jag skakade bestämt på huvudet ännu en gång.

- Allt handlar allt dom vad ni vill och vad som är bäst för er. Ni bryr inte ett skit om min åsikt. Sa jag argt. Det var ju verkligen så. Det spelade ingen roll vad jag ville. bara dom tjänade bra med pengar var dom nöjda. pappa vart tyst en stund och kollade på mig med en ledsam blick. Jag vet att han hatade att göra mig besviken, men när det kom till hans jobb, verkade inget vara viktigare.

- Du vet, när vi flyttade hit trodde du att du skulle hata det, men det blev ju bra, mycket bättre än du trodde det skulle bli. Jag är nästan säker på att det kommer bli likadant nu. sa han och jag höjde på ögonbrynen.

- Eh, nej? Nu ska vi flytta till ett nytt land pappa, skillnaden är jättestor. sa jag bestämt. Pappa nickade långsamt och en liten suck lämnade hans mun.

- Gilla det eller inte, men vi kommer flytta. Och vi åker på Tisdag. sa han och reste sig från sängen. Mitt hjärta stannade i nån sekund och jag kollade förvånat på pappa som var påväg ut från mitt rum.

- V..va? Vad sa du? frågade jag chockat. och pappa vände sig mot mig igen.

- Vi åker på Tisdag. Så hela morgondagen kommer vi behöva ägna åt att packa ihop. Sa han och jag kände hur tårarna var nära igen.

- Aldrig i livet, jag tänker INTE åka på Tisdag. Det är om typ TVÅ DAGAR. Är ni helt dumma i huvudet?! Jag kommer ju inte äns hinna säga hejdå?! Sa jag stressat. pappa suckade.

- Såklart du hinner. Felicia och Alice kan komma och hjälpa dig att packa ihop ju, sen har du hela Måndag på dig. Jag vet att det är lite ont om tid men vi får försöka göra det bästa vi kan av dethär. sa pappa och jag svalde hårt ner gråten som var påväg.

- Pappa. jag tänker inte åka på Tisdag, upprepade jag mig med aningen darrig röst. Hur kunde dom göra såhär?! pappa gav ifån sog ett halvhjärtat leende och satte sig ännu en gång på sängkanten. Han la handen mjukt på min axel.

- Saga, det kommer blir bra dethär. sa han med en lugn röst. Jag kollade in i hans ögon då brast det, tårarna började forsa ner för mina kinder och jag slängde mig i pappas famn. han tog emot mig och kramade mig hårt.
Jag ville verkligen inte flytta, verkligen inte.

 

Oscars Perspektiv


Jag gav killen i kassan pengarna och tog emot chokladkakorna, sedan slängde jag en blick på Daniella som kollade på mig med ett litet leende.

- Ska vi gå då? frågade hon och jag nickade. Vi lämnade affären och började gå hemmåt igen, vi småpratade om lite allt möjlitg och jag kände mig mer och mer bekväm i Daniellas sällskap. Hon var lixom så... jag vet inte... hon var rolig, charmig, söt, snygg, trevlig, gullig... Jag tyckte verkligen om henne.

När vi tillslut var hemma märkte jag att dörren var upplåst, så jag klev in i hallen med Daniella efter mig.

- hallå? Ropade jag och sparkade av mig mina skor.

- Hallå? Jag är i vardagsrummet! Ropade mamma tillbaks. jag vände mig mot Daniella och viftade med handen som ett tecken att hon skulle gå med mig. Hon gav mig en nervös blick och följde sedan med in till vardagsrummet där mamma satt med en tidning i händerna. hon kollade upp på mig och petade upp glasögonen från näsan samtidigt som hennes blick fortsatte mot Daniella.

- Nämen, vem är dethär då? frågade hon och Daniella harklade sig.

- Jag är Daniella, Oscars kompis. sa hon och mamma nickade.

- Jaha! Välkommen, sover du kvar här? frågade hon och Daniella kollade osäkert på mig, men jag bara nickade.

- ja, det gör hon. sa jag och Daniella log ett litet leende som verkade smitta av sig på mamma.

- Det finns madrass i källaren som ni kan hämta sen. sa hon och jag nickade.

- Det blir bra, vi går upp. Sa jag och mamma nickade. jag drog med mig Daniella upp för trappen och fortsatte in på mitt rum. Jag la mig i sängen och Daniella la sig ner bredvid.

- Din mamma verkar trevlig, sa hon och jag ryckte på axlarna.

- jo, det är hon väll. svarade jag och Daniella log.

- Hur är resten av din familj? frågade hon och jag kliade mig i huvudet.

- Öhm, jag har ju hundarna och sen pappa, men han jobbar rätt så mycket. Sa jag enkelt. Min familj var inte så speciell, det var bara jag, mamma och pappa, och hundarna då. Daniella nickade och det blev tyst en stund tills jag öppnade munnen.

- Hur är din familj? frågade jag och ett litet leende spreds på Daniellas läppar.

- jag bor med min pappa och min storebror. Min mamma dog när jag var liten, så jag kommer knappt ihåg henne. Sa hon och jag gav henne en midlidande blick.

- vad hände? frågade jag försiktigt.

- Cancer, svarade hon och jag nickade långsamt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.

- Men jag har pappa och Liam, så det är okej. Fortsatte hon med ett leende. Jag nickade igen.

- Liam, är det din bror? frågade jag och nu var det hennes tur att nicka.

- Ja, han är 18 och typ väääärldens hockeynörd. sa hon och jag skrattade till. Det blev tyst igen, ingen pinsam tystnad utan en bekväm. Jag kom och tänka på chokladen vi köpt och blev direkt sugen. jag reste mig från sängen och drog åt mig ICA kassen, sedan tog jag  upp chokladkakorna och öppnade den ena.

- nu ska du smaka Oreo. sa jag med ett litet leende och gav Daniella en bit. Hon log och tog emot den, stoppade den i munnen och tuggade. Hon rynkade på näsan och kollade tillbaks på mig.

- Hmm, helt okej, men... Inget slår mintkrokant. sa hon och jag höjde på ögonbrynen.

- seriöst! Hur kan du tycka det? frågade jag och Daniella bara skrattade.

- Har du äns smakat mintkrokant? frågade hon och jag nickade.

- Eh, ja. Men oreo är typ 100 gånger godare. sa jag och Daniella bara skakade på huvuvdet.

- Här, ge mig den andra. sa hon och jag sträckte mig efter mintkrokanten, gav den till Daniella. Jag följde hennes rörelser med blicken, hur hon öppnade den, stoppade in en ruta i munnen och log nöjt. Jag kollade på hennes ljusrosa läppar när hon tuggade på chokladen. Dom såg så mjuka ut, jag ville kyssa dom. eller va? ville jag? Jo, det är klart jag ville. Jag kollade upp från hennes läppar och mötte hennes blick. Henens ögon glittrade och vi höll ögonkontakten i några sekunder.

- Du har lite choklad på läppen, låt mig ta bort det. Sa jag och Daniella skrattade till. Jag flinade tillbaka och la min ena hand på hennes kind. jag kollade ännu en gång ner på hennes läppar och såg hur dom formades till ett brett leende. Innan jag hann tänka så mycket mer böjde jag mig fram och pressade mina läppar mjukt mot hennes. Jag kände hur fjärilarna började bubbla i magen och Daniella kysste tillbaka. Jag tyckte verkligen om den här tjejen.

 

Felix Perspektiv, nästa dag

Oscars mobil blippade till för ungefär 5 gången och ännu ett stort leende spreds på hans läppar medan hans fingrar skrev på mobilskärmen.
- Okej oscar, vem är hon? frågade Omar tillslut. Oscar svarade inte utan ryckte bara lätt på axlarna.
- Kom igen, berätta bara! Fortsatte Ogge.
- Ingen speciell. Svarade Oscar och ryckte ännu en gång på axlarna.
- Om det är Saga så dödar jag dig, helt seriöst. Sa jag och Oscar kollade på mig med ena ögonbrynet höjt.
- Oroa dig inte, jag har kommit över henne. sa han och jag kände en lättnad glida genom min kropp. Inte för att det skulle göra någon skillnad, Saga hade ju bestämt sig för att skita i oss båda, men ändå.
- du och Saga förrästen, ni verkade ha kul i Fredags. Sa Omar och vickade upp och ner på ögonbrynen. Jag kollade konstigt tillbaka.
- Va? frågade jag och Omar spärrade upp ögonen.
- Vadå?! Kommer du inte ihåg? frågade han och jag fick en konstig känsla i magen. vad var det jag skulle komma ihåg?
- Nej? eller vad menar du? Frågade jag och Omar sprack upp i ett stort leende.
- jo asså, jag typ råkade kliva rakt in i rummet där du och Saga hade sex. Sa Omar och jag satte nästan mitt egna spott i halsen. Vi hade Vadå?
- Vad sa du?! frågade jag chockat och Omar bara skrattade.
- Kommer du inte ihåg någonting? frågade han och jag skakade på huvudet, kollade runt på Ogge och Oscar. Oscar satt fortfarande med mobilen i handen och ett leende på läpparna, medan Ogge bara ryckte på axlarna.
- Så... Jag hade alltså sex med Saga? I Fredags? På festen? upprepade jag och Omar nickade.Jag sprack upp i ett stort leende.
- Faaan vad nice! Tror ni Saga kommer ihåg nåt? frågade jag glatt. Omar och Ogge skrattade men oscar verkade inte ens ha reagreat.
- Ingen aning, men du borde snacka med henne, sa Ogge och jag nickade ivrigt.
- De ska jag fan göra, nu på en gång. Sa jag och reste mig hastigt från soffan. Precis i dörröppningen kände jag hur något hårt slog emot min panna. Jag kollade besvärat framför mig och såg Daff.
- Aaaaaj.... mumlade jag och knuggade med handen mot pannan. jag hörde Ogges och Omars höga skratt bakom mig.
- jädrar, vart ska du? frågade Daff och gav mig en frågande blick.
- ehm... började jag och Daff bara skakade på huvudet.
- Vi måste börja Jobba nu Felix, det du hade tänkt göra får vänta. sa han och jag suckade, kollade på dom andra killarna som fortfarande skrattade lika mycket. Nu hade även Oscar lagt ifrån sig mobilen och kollade roat på mig och daff.
 
❤
felix sandman 💗
Jag suger på att uppdatera å dethär kapitlet suger förlåt
 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh äntligen, suuuperbra🙌

Svar: Taack!!!😘😘
Alva Fjellström

2014-08-28 @ 16:14:51
Postat av: Amanda

Snälla skynda med nästa kapitel! Det är så jäkla bra!!! Du äger på att skriva! Så snälla snälla nästa kapitel!? ;) <3

2014-08-29 @ 16:59:59
Postat av: Amanda

Snälla skynda med nästa kapitel! Det är så jäkla bra!!! Du äger på att skriva! Så snälla snälla nästa kapitel!? ;) <3

Svar: Taaaaaack, ska verkligen skyndaaa!!! <3
Alva Fjellström

2014-08-29 @ 17:00:01
Postat av: LOVEU

BÄSTA NOVELLEN NÅGONSIN, GUUUUD

Svar: MEN TAAAACK BÄSTA DU
Alva Fjellström

2014-08-29 @ 17:38:21
Postat av: Anonym

Snälla när kommer nästa kapitel ut?
Du kan väl kika mig;)
Du e grym
Kik; lottiscarlgren

Svar: Hej! Har kikat dig nu, Tack!!! <3 Ska skynda med nästa så att det kommer nog snart!
Alva Fjellström

2014-08-29 @ 21:02:35
Postat av: Hanna:)

Jättebra!!!!! Har verkligen väntat<3 vet du ungefär när nästa kapitel kommer?:*

Svar: Tack så mycket sötis!!! Ska skynda med nästa <3
Alva Fjellström

2014-08-29 @ 22:28:55
Postat av: OhMyGod

Hade glömt att titta in på din blogg på SHEET länge
,och när man kommer in ser man sju inlägg!

Så barn: Gör någonting, som en icebucketchallenge,
under vardagarna, och kolla sedan in bloggen igen. :)

Men alltså, du har sjukt mycket erfarenhet av det här!
Jag vill liksom ha alla kapitel på en gång!
Men jag vet inte riktigt om denna är tillräckligt
"kort" för att verkligen vara en novell, men annars
Så är du jätte duktig. (:

Svar: ahhahahahhahahhaha åhhhh ily <3333333333 Nej jag vet, det är inte direkt en novell men vet inte vad jag ska kalla den? Men tack så mycket! Du är bäst <3
Alva Fjellström

2014-08-29 @ 22:59:29
Postat av: Jonna

Vill inte lägga en massa press på dig eller så men kan du SNÄLLAAAA försöka uppdatera med ett nytt kapitel liite fortare än 2/3 veckor... Denna novell är så stört bra och du är så stört bra (novellen är beroendeframkallande)!!!

Svar: Tack så jättejättemycket finaste du! vill verkligen uppdatera oftare men har inte så mycket tid, har precis börjat 9an och måste satsa väldigt mycket på skolan men ska försöka bli bättre <3
Alva Fjellström

2014-08-30 @ 16:27:59
Postat av: Anonym

Du är verkligen jätteduktig på att skriva! Fortsätt så! :) kram <3

Svar: Tack så hemskt mycket fina du! <3
Alva Fjellström

2014-08-30 @ 18:24:01
Postat av: Olivia

Jätte bra! När kmr nästa kapitel?

Svar: Tack!! Så fort jag kan <3
Alva Fjellström

2014-08-31 @ 14:38:30
Postat av: sofia

såååå bra novell bästa jag läst på länge! när kommer nästa del ut? asså den ÄGER!

Svar: TAAACK!! Ska skynda mig :*
Alva Fjellström

2014-08-31 @ 22:30:36
Postat av: Maja Sandman

1. När kommer nästa?
2. Kan du lägga upp dagligen?
3. I ❤️ THEFOOONOVEELL.BLOGG.SE

Svar: 1. Vet inte exakt, ska skynda mig! <32. Nej tyvärr har jag verkligen inte tid med det, har börjat 9an nu och måste satsa på skolan!
3. hahahah sötiiis, I love yoooooou <3
Alva Fjellström

2014-09-02 @ 17:09:08
URL: http://fooofactor.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra!

Längtar redan till nästa!!! 💗 Gärna bamba långt enligt mig!

Svar: Taaack fina du! ska skynda med nästa :) <3
Alva Fjellström

2014-09-02 @ 18:38:56
Postat av: Wilma

ÄLSKAR din novell!!!!
Vad heter du på insta?

Svar: Taaack! @alvafjellstrom :*
Alva Fjellström

2014-09-03 @ 22:09:30
Postat av: Frejs

superbra kapitel!!!!

Svar: taaaaack fina duuu !!
Alva Fjellström

2014-09-05 @ 23:16:10
Postat av: Frejs

superbra kapitel!!!!

2014-09-05 @ 23:16:10
Postat av: Emma

snälla när kommer ett nytt ? <33

Svar: Snaaart! det är påväg :*
Alva Fjellström

2014-09-06 @ 19:26:50
Postat av: Ella Sandman (och ja jag heter sandman i efternamn!)

En väldigt bra novell du skriver om killarna;)

Svar: tack så sjukt mycket fina du<3
Alva Fjellström

2014-09-12 @ 15:48:32
Postat av: mathilda

har läst denna novell sedan juli förra året, har fortfarande inte tröttnat! checkar bloggens twitter varje dag i hopp om ett nytt kapitel! hoppas det kommer ett nytt snart så får du ha det gött!

Svar: åh tack så hemskt mycket! Blir så himla glad! Ha det så bra du också! Kram!
Alva Fjellström

2014-09-14 @ 23:06:47
Postat av: Anonym

Snälla när kommer nästa kapitel!? Jag längtar jättemycket tills det kommer ut, för jag är inne och kollar på din blogg minst fem gånger per dag!!! :D

Svar: NU ÄR DET UPPE! tack så mycket hjärtis <3
Alva Fjellström

2014-09-18 @ 14:06:13
Postat av: Anonym

Nästa kapitel ahhh!! XD

Svar: UPPE NU! <3
Alva Fjellström

2014-09-18 @ 16:18:17
Postat av: Malin

Grymt! När kommer nästa?

Svar: nuuu är det uppe! <3
Alva Fjellström

2014-09-18 @ 18:00:58
Postat av: -

saknar denna novell något otroligt, snälla kan du börja snart igen???

Svar: det är uppe nu!!! Förlåt att det tagit sån tid <333 :(
Alva Fjellström

2014-09-18 @ 20:19:02
Postat av: Linnea

Snälla nästa kapitel! Älskar dig och novellen så himla mycket!💖 du är GRYM på att skriva så... Nästa kapitel nu!!💖💖💖

Svar: uppe nu!!! Nästa kapitel är uppe! Love uuuu 2222222 <33333333333
Alva Fjellström

2014-09-19 @ 15:28:47
Postat av: Emma

När kommer nästa kapitel haha sjukt bar novell/fanfic :)

Svar: Det är uppe nu!! Tack så mycket älskade du
Alva Fjellström

2014-09-21 @ 13:35:45
URL: http://www.nattstad.se/emma_amse
Postat av: Emma

Lol mena "bra" ;)

2014-09-21 @ 13:36:50
URL: http://www.nattstad.se/emma_amse
Postat av: Olivia

När kommer nästa kapitel? :) Har väntat jätte nu. Bästa novellen!

Svar: NUUUU ÄR DE UPPE! <3333
Alva Fjellström

2014-09-22 @ 15:45:54
Postat av: Lovisa!

Har väntar hur länge som helst på 104 kapitlet, NÄR KOMMER DET??

Svar: NU ÄR DET UPPE!! TACK FÖR TÅLAMODET <3
Alva Fjellström

2014-09-23 @ 21:02:50
Postat av: Tilda

VET DU HUR MÅNGA GÅNGER JAG HAR LÄST OM DEN? 0 GÅNGER! MEN JAG SKA LÄSA DEN IGEN! PASSA PÅ ATT SKRIVA ETT TILL KAPITEL SÅ LÄNGE :D <3

Svar: HAHAHAHAH OKEJ! NÄSTA ÄR UPPE NU! PUSS PÅ DIG SÖTIS HAHAHAHAH
Alva Fjellström

2014-09-24 @ 18:20:33
URL: http://nattstad.se/tiildanordberg
Postat av: ?

Har du slutat med den här eller? Du uppdaterar inte på flera veckor :( men den är sjukt bra btw

Svar: heeej jag vet att jag suger på att uppdatera men det är uppe nu i alla fall :* <3
Alva Fjellström

2014-09-24 @ 20:41:25
Postat av: moa

skit bra!!! När kommer nästa ut? :)

Svar: tack! Uppe nu! ;) <3
Alva Fjellström

2014-09-26 @ 17:59:43
URL: http://thefooonoveell.blogg.se
Postat av: Bloghus

När kommer nästa kapitel??

Svar: uppe nu! <3
Alva Fjellström

2014-09-26 @ 20:25:15
Postat av: Emma

När kommer det ett nytt kapitel? <3

Svar: uppe nu!!<3
Alva Fjellström

2014-09-27 @ 10:51:43
Postat av: Nora Borgström

Kommer nästa kapitel upp snart? Älskar din novel!!!

Svar: yeees de e uppe nu!! <3
Alva Fjellström

2014-10-02 @ 22:15:22
Postat av: Sandra

När kommet nästa inlägg? Så galet bra novell

Svar: Uppe nuuuu!!!!!1 <333
Alva Fjellström

2014-10-05 @ 08:03:57
Postat av: anonym

Har du slutat??? Asså på riktigt bästa novellen/boken jag läst, får typ panik för att jag bara vill veta vad som händer. Jag ber att du inte slutar med det du gör för att du är så otroligt bra!!!

2014-10-11 @ 20:09:20
Postat av: anonym

Har du slutat??? Asså på riktigt bästa novellen/boken jag läst, får typ panik för att jag bara vill veta vad som händer. Jag ber att du inte slutar med det du gör för att du är så otroligt bra!!!

Svar: nej nej!!! Nästa del är uppe nu! Om jag slutar så skulle jag säga till! Tack så hemskt mycket finaste duuu<3
Alva Fjellström

2014-10-11 @ 20:09:22
Postat av: Malin

När kommer nästa.. :/

Svar: NUUU!
Alva Fjellström

2014-10-13 @ 23:39:14
Postat av: Evelin

guud du så grym så att jag svimmar love u kik mig kik:eve125

Svar: Kika mig du istället! @alvafjellstrom <3
Alva Fjellström

2014-12-10 @ 21:53:52
Postat av: Wilma

När kommer nästa??

Svar: på gång! <3
Alva Fjellström

2015-02-16 @ 21:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback