OUR LOVE DEL 88

Tidigare
- Vi löser det här tillsammans, men inte nu. Vi går hem och sover, så träffas vi imorgon och pratar, okej? fortsatte jag. Theresa nickade sakta.
- Tack Felix, du är en bra kille. sa hon och jag log svagt.
- jag vill bara inte att du ska tro att dethär är ditt fel, för det är det inte. sa jag och Theresa log och gav mig en till kram.
- kommer du hem själv och så, är det lungt? frågade jag och vi släppte kramen.
- det är okej, vi hörs imorgon. sa hon och log. Jag nickade och Theresa gick mot sin tunnelbana. Jag tog ett djupt andetag och kollade upp i taket. Fan dethär.
Sagas Perspektiv

Jag vaknade och öppnade långsamt ögonen. Jag såg Oscar ligga bredvid mig i soffan, hade vi somnat här igår? Jag gäspade och satte mig upp. Dörren till vardagsrummet öppnades och in kom mamma.
- godmorgon gumman! Sa hon med ett leende.
- godmorgon... sa jag trött och ställde mig upp.
- jag såg att Oscar sov kvar, sa hon och nickade mot Oscar. Jag nickade och gick förbi mamma ut i köket.
- Jag är hungrig! Gnällde jag och öppnade kylen.
- det finns hallonpaj om du vill ha. sa mamma och kom in till mig i köket.
- hallonpaj?! frågade jag glatt. Mamma skrattade och nickade.
- Jag bakade det för nån dag sen. sa hon och tog ut en bit hallonpaj ur kylen. Jag tog emot den och stoppade in den i micron.
- ska du inte väcka oscar? frågade hon och satte sig vid bordet. Jag skakade på huvudet.
- Nej. svarade jag och micron pep. Jag tog ut tallriken och satte mig mittemot mamma och började äta. smaken av hallon fyllde min mun och jag stoppade in en tugga till. Hallonpaj var det bästa jag visste.
- Hur är det igentligen mellan dig och Oscar? frågade mamma efter en stund. jag gav henne en frågande blick.
- Va? frågade jag chockat.
- ja, har ni bråkat? fortstte hon. Jag kollade lika förvånat på henne.
- Öhm nej? vad får dig att tro det? frågade jag irriterat.
- Jag tänkte bara... du ser inte så glad ut med honom... eller asså, inte på senaste tiden, eller om man jämför med när du var med Felix. sa hon och jag gav henne en arg blick.
- Du har inte äns sett mig och Oscar tillsammans på senaste tiden? sa jag och mamma suckade.
- Okej, okej, förlåt. jag tog det fel då.
- Ja, väldigt fel. sa jag och stoppade in en till tugga i munnen. Precis då kom Oscar in, utan tröja i köket.
- Godmorgon, sa han med sin hesa morgonröst och satte sig bredvid mig vid bordet.
- Godmorgon! Svarade jag och Pussade Oscar länge på munnen, sneglade på mamma som bara flinade.
- Godmorgon, sovit gott? frågade mamma. Oscar nickade.
- Själv då? frågade han samtidigt som han tog min sked och tog en tugga av min paj.
- Jodå! Svarade mamma och reste sig från bordet. Oscar nickade.
- vill du ha paj? frågade jag och Oscar skakade på huvudet.
- kan vi inte dela? frågade han och jag himlade med ögonen.
- Okejdååå. sa jag. Oscar matade mig med skeden och jag skrattade.
- Saga, jag åker till jobbet nu! kommer hem ikväll. sa mamma och gick ut i hallen.
- har du börjat jobba igen? frågade jag och mamma nickade.
- japp. pappa kommer hem innan mig för jag har yoga pass ikväll så han får fixa mat, sa hon och ytterdörren öppnades. Jag suckade ljudligt.
- Okeeeej. sa jag och hon gick. Jag kollade trött på Oscar.
- vadå? frågade han och jag tog en tugga av pajen.
- då kommer jag få värma nåt, och jag HATAR rester. sa jag surt. Oscar pussade mig på pannan.
- Kan inte jag få bjuda dig på middag ikväll? frågade han och jag tittade tveksamt på honom.
- Du behöver inte... sa jag och Oscar nickade ivrigt.
- Jag vill! Snälla? bad han och jag log svagt.
- Okej, men jag betalar själv! Sa jag och Oscar suckade.
- Du är så envis! Sa han och jag flinade.
 
Felix Perspektiv
 
 Med ett djupt andetag, höjde handen och knackade på hos Theresa.
- Jag öppnar! Skrek någon innefrån, Tim. bara några sekunder senare öppnades dörren och Tim kollade chockat på mig. Han höjde på ena ögonbrynet och öppnade munnen för att säga något, jag hann före.
- Hej Tim. sa jag och han nickade lngsamt till svar.
- varför är du tillbaks? frågade han nästan lite irriterat. Jag slickade mig om läpparna.
- Jag måste prata med Theresa. sa jag och Tim kollade tveksamt på mig.
- njaaa, jag vet inte, du sa att du aldrig skulle komma tillbaka. sa Tim och jag suckade.
- komigen grabben, jag måste snacka med henne. sa jag och Tim tänkte efter.
- Om vi spelar fifa först. sa han och log nöjt. jag skrattade till och nickade.
 - såklart. svarade jag. Tim släppte in mig och jag drog av mig skorna. Vi gick in i teverummet och jag slog mig ner i soffan. Tim kastade en spelkontroll på mig som jag tog emot.
- förbered dig på spö, sa han med ett flin. Jag höjde på ögonbrynen och satte mig tillrätta i soffan.
- Vi får väll se, svarade jag och blinkade med ena ögat. Matchen startade och höll på riktigt länge, vi var väldigt jämna och det var inta många mål som skjöts. Efter en stund kände jag en hand vifta framför mitt ansikte. Irriterat la jag ifrån mig dosan och kollade på Theresa som stog framför mig och försökte få min kontakt.
- hallååå??? sa hon och jag kollade på henne.
- Det finns en ända viktig regel, man stör inte mitt i en match. sa jag och kollade tröttsamt på Theresa. Hon himlade med ögonen.
- men vi har ju liiiite viktigare saker att tänka på om man säger så. sa Theresa allvarligt. jag suckade och nickade, kollade på Tim som tittade surt på Theresa.
- Du ska alltid förstöra, muttrade han. Theresa suckade och drog upp mig från soffan.
- Sorry Tim, jag måste snacka med din syrra. som du lovade, sa jag och log svagt.
- Men vi har ju inte spelat klart än! Sa han besviket. jag suckade och kliade mig i nacken.
- Vad säger du om att jag kommer förbi igen och spelar, en annan dag? frågade jag och Tim sken upp. han nickade ivrigt.
- Lovar du verkligen? frågade han och jag nickade.
- Lovar. sa jag och Tim log stort, tog upp sin kontroll och började spela igen. Jag kollade på Theresa som nickade uppåt. Jag följde med upp och vi gick in i hennes rum, hon stängde dörren bakom sig.
- Du måste berätta för din farmor. sa jag såfort vi satt oss ner. Theresa kollade storögt på mig.
- är du dum i huvudet? aldrig i hela mitt liv! sa hon upprört. Jag suckade och la lugnande handen på hennes axel.
- vad ska vi göra då? det kommer komma fram i alla fall och det bästa är om hon får reda på det nu på en gång.
- Hon är inte hemma nu. sa Theresa snabbt. jag suckade.
- Jag menar inte just exakt nu, men idag i alla fall. sa jag och Theresa bara skakade på huvudet.
- Aldrig Felix, hon kommer döda mig. fattar du inte det?! Hon lät nästan lite arg.
- Jo jag fattar, men vi måste. vi gör det tillsammans. sa jag och Theresa kollade lidande på mig.
- åååh jag kan inte Felix... sa hon och jag tog ett hårt grepp om hennes händer.
- Komigen Theresa, vi kan. sa jag och hon svalde hårt. En tår började rinna ner för hennes kind och hon slängde sig i min famn.
- jag är så rädd, farmor kommer aldrig tillåta mig göra abort. Hon är helt emot sånt. snyftade hon och jag kramade om henne hårt.
- Vi pratar med henne, okej? ta det lungt. sa jag och Theresa släppte kramen, la sig på sängen och suckade.
- Okej. vi försöker. sa hon och jag nickade. Precis då hörde jag  ytterdörren smällas igen där nere. Theresa kollade oroligt på mig.
- Är det hon? frågade jag och hon nickade, satte sig upp i sängen. 
- ska vi går ner och prata med henne nu? frågade hon oroligt. Jag nickade.
- Det är väl ett bra tillfälle, eller? frågade jag och Theresa svalde hårt.
- O..Okej. vi gör det. sa hon. jag nickade, tog hennes hand och så gick vi ner. Jag kände hjärtat dunka hårt i bröstet av nervositet. Jag hade aldrig träffat Theresas farmor förut, och nu skulle jag ställa mig framför henne och berätta att jag var orsaken till Theresas graviditet. Jag tog ett djupt andetag och vi klev in i köket där Theresas farmor stog och packade upp mat från affären.
Theresa harklade sig och hennes farmor vände sig om mot oss. Hon kollade ogillande på oss en lång stund innan hon öppnade munnen.
- vem är du? frågade hon och jag kollade på Theresa.
- Farmor det är en sak du måste veta. sa hon allvarligt. hennes farmor kollade på henne med höjda ögonbryn.
- jaha? frågade hon och Theresa svalde hårt och gav mig en nervös blick innan hon fortsatte.
- jo... jag och Felix... vi... vi... stammade hon. Jag kramade hennes hand hårdare med min och hon tog ett till djupt andetag.
- jag är gravid. sa hon snabbt tillslut.
 
Lady Deranged.
OMG
 

DEEEEL 88 HÖRRNIIIIII!!!
Hoppas ni gillade det :*****
liste spännanade i slutet heheh
Har fått mycket kommentarer om dålig uppdatering, jag veeeeet :((( suger verkligen på det hahaha men ska göra ALLT för att uppdatera varannan dag i alla fall!
Illylyyyyy och vill inte att ni ska få vänta
Puss
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Älskar din noveell *-*

Svar: Taack! <333
Alva Fjellström

2014-03-06 @ 22:18:56
Postat av: Sanna

Mer mer mer :)

Svar: Kommer soooooon ;)))
Alva Fjellström

2014-03-07 @ 09:36:09
Postat av: Saga

Sjukt bra!!:D<3

Svar: Tack!! <3
Alva Fjellström

2014-03-07 @ 10:17:25
Postat av: Elin

SKIIIIIIIIIIIIIT BRA! :))) Fast jag hoppas att Felix och Saga ska bli ihop igen!

Svar: TAAAACK💗💗💗
Alva Fjellström

2014-03-07 @ 13:05:50
URL: http://www.nattstad.se/thefoooers
Postat av: Moa

såååååååå bra!

Svar: Taaaaack! <3
Alva Fjellström

2014-03-07 @ 17:07:37
Postat av: Anonym

❤️❤️❤️Sååå braaa❤️❤️❤️

Svar: <3333333333333333333 tack!!!
Alva Fjellström

2014-03-07 @ 19:16:23
Postat av: You know my name

Meeeeeer!!!!!
Idag?

Svar: inte idag men i helgen ska jag försöka! <3
Alva Fjellström

2014-03-07 @ 22:24:13
Postat av: Emma

Kommer de mer snart?<3

Svar: jadå! <3
Alva Fjellström

2014-03-09 @ 01:39:22
Postat av: nellie

Skiiit
bra älskar din noveell !<3

Svar: taaack!!! <3
Alva Fjellström

2014-03-09 @ 16:33:52
Postat av: Anonym

Kommer det mer i kväll?

Svar: nej men imorgon! <3
Alva Fjellström

2014-03-09 @ 22:41:00
Postat av: Hallå

Hallå?? Skulle det komma ngn fortsättning?

Svar: Jadå det kommer snart! <3
Alva Fjellström

2014-03-10 @ 18:06:09
Postat av: Nora

Kommer det ikväll?? <345

Svar: Tror iinte det, har firat min morfar idag och inte riktigt hunnit skriva men annars kommer det imorn! <333
Alva Fjellström

2014-03-10 @ 18:36:37
Postat av: Moa

När kommer nästa? <3

Svar: kaaanske nu ikväll men annars imrogon! <3
Alva Fjellström

2014-03-10 @ 20:09:26
Postat av: Emma

När komer nästa

Svar: Ikväll! <3
Alva Fjellström

2014-03-11 @ 13:28:02
Postat av: SÅ SPÄNNANDE

När kommer det meer?! <3456789

Svar: ikväll! <333
Alva Fjellström

2014-03-11 @ 20:01:43
Postat av: Baja

Kommer det ikväll eller?

Svar: Jaa! <3
Alva Fjellström

2014-03-11 @ 21:31:00
URL: http://balka.blogg.se
Postat av: carina

var är kap 82-87???
hittar inte dem

Svar: kolla kategorin 80-90 :*
Alva Fjellström

2014-09-13 @ 14:47:33
URL: http://fooofanpage.blogg.se
Postat av: Carina

Har redan dem finns inte. Har tittat på mobilen och datorn. Men de finns inte. Titta själv

Svar: okej kan länka! 82: http://thefooonoveell.blogg.se/2014/february/our-love-del-82.html#comment83: http://thefooonoveell.blogg.se/2014/february/our-love-del-83-2.html#comment
Alva Fjellström

2014-09-17 @ 15:02:23
URL: http://fooofanpage.blogg.se
Postat av: Carina

Eller Asså 82 och 83 hittar jag inte

2014-09-17 @ 15:05:22
URL: http://fooofanpage.blogg.se
Postat av: Anonym

Men vart är kapitel 82-87? :/

Svar: det blir lite trassel med dom olik kategorierna, prova gå bak i arkivet! :)
Alva Fjellström

2016-01-20 @ 21:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback