OUR LOVE DEL 90

Tidigare
- Saga. Min dotter. Jag ser det på dig, jag märker att du vill ha tillbaks henne. Sa han allvarligt. Jag tittade chockat på honom.
- Va...? eller asså, ja... men... mumlade jag.
- Det är lungt Felix, jag tycker du är bra för henne. sa han och jag bet mig nervöst i läppen.
- Tack... antar jag. sa jag och Sagas pappa log. Precis då hördes ytterdörren smällas igen.
- Hallå? ropade Sagas röst från hallen. Sagas pappa kollade konstigt ditåt.
- Saga? frågade han och hon klev in i köket. När hon såg mig stannade hon upp och tittade förvirrat på oss.
- Felix? frågade hon och jag log.
- tja. svarade jag och hon kollade fortfarande lika konstigt på oss.
- Öhm... hej.... tvekade hon och släppte ner sin väska på golvet.
- Skulle inte du sova hos Oscar? frågade Sagas pappa.
- Det blev inte så. sa hon tyst.
- Åh okej, men då kan ju du och Felix hitta på något istället? ellerhur? frågade han och gav mig en menande blick. Jag log och kollade på Saga som ryckte på axlarna.
- Öhm, jaaa... visst.
Alice Perspektiv

Jag och Ogge gick tysta hand i hand genom parken. Solen höll på att gå ner, så det hade börjat blivit lite svalare. Jag huttrade till och Ogge kollade på mig.
- Fryser du? frågade han och jag skakade på huvudet.
- Nejdå, Det är lungt! sa jag och log försiktigt. Ogge krånglade av sig sin jacka och hängde den över mina axlar.
- tack. sa jag och log. Han var så himla gullig. Jag dinglade fram och tillbaka med ica kassen som var fylld med godis och läsk, jag och Ogge skulle ha myskväll hemma hos honom eftersom att jag skulle åka hem imorgon. plötsligt stannade Ogge.
- Neeeeeej! Sa han besviket. Jag kollade konstigt på honom.
- vad är det? frågade jag och Ogge suckade högt.
- Vi glömde köpa godis glasstrutar! Sa han fortfarande lika besviket. Jag kollade tröttsamt på honom.
- såååå viktigt kan det väll inte vara... sa jag och Ogge nickade.
- Kom, vi måste gå tillbaks. Sa han och vände.
- Va? Men vi är ju nästan hemma! klagade jag. Ogge kollade bak på mig.
- Jag klarar mig inte utan dom, det går inte. sa han och fortsatte gå. Jag sprang ikapp honom och drog tag i hans arm.
- Kom igeeen, jag orkar inte! det tar typ 10 minuter att gå dit. sa jag tröttsamt.
- Du fick ju låna min jacka! Sa Ogge och jag höjde på ögonbrynen.
- De var ju inte direkt så att jag frågade om den! Sa jag och Ogge flinade. En vattendroppe träffade min panna. Jag kollade upp och såf fler vattendroppar falla från himmlen. det hade börjat regna.
- Plus att det regnar, fyllde jag i. Ogge suckade och kollade upp i himmlen han med.
- Okeeeejdå, vi skiter i det. På ett villkor. sa han och jag tittade fundersamt på honom.
- vad? frågade jag. Ogge flinade och la händerna på mina höfter. Han tröck mig närmre och kollade djupt in i mina ögon.
- dethär, mumlade han, och sekunden efter var hans mjuka läppar placerade på mina. Han masserade mina  med sina och jag kände hur ett leende spreds på mina läppar, Han var världens bästa.

Sagas Perspektiv

Jag var fortfarande lika chockad, vad gjorde Felix här? med min pappa?
- Vill du ha lasange? frågade pappa. Jag kollade upp på honom och skakade på huvudet.
- det är lungt, jag har redan ätit. sa jag och pappa nickade. Jag kollade på Felix.
- är du klar? frågade jag och han nickade, tog sin tallrik och reste sig.
- tack för maten! Sa han glatt.
- Du kan låta det stå på bänken. sa pappa och Felix ställde ner sin tallrik på diskbänken. Jag sprang upp för trappen med Felix tätt efter mig. Vi gick in på mitt rum och jag stängde dörren bakom oss.
- Vad gör du här? frågade jag och Felix ryckte på axlarna.
- snackade lite med din pappa bara, sa han och satte sig ner på sängen. Jag höjde på ögonbrynen.
- snackade om vad? frågade jag och Felix ryckte på axlarna igen.
- tyyyp... skolan, och lite sånt. sa han och jag såg direkt att han ljög.
- skolan? frågade jag med ett skratt. Felix himlade med ögonen.
- Men typ... dig. sa han försiktigt. Jag kollade ännu konstigare på honom.
- mig? pratade ni om mig? frågade jag och Felix log snett.
- aa, typ. eller, om oss. dig och mig. sa han och jag kände hur fjärilarna började fladdra i magen. Jag log svagt.
- varför? frågade jag och Felix tänkte efter.
- för att din pappa sa att... han ser på mig... att jag älskar dig. och det är ju sant. Jag älskar ju dig Saga. sa han och jag kände hur mitt hjärta slog snabbare och snabbare. Jag älskade honom också, mest av allt i hela världen.
- Felix jag äl.... Började jag men avbröts av min telefon som började ringa. Jag slängde en blick på min mobil som låg på nattygsbordet. Oscar. Jag svalde hårt och tog upp telefonen, tröck på grön och la den mot örat.
- Hallå? sa jag lite irriterat.
- Hej Saga... Sa Oscar försiktigt.
- Hej.
- Du... förlåt för hur det blev... jag ville ju att du skulle sova här. sa han och jag log svagt.
- Jag vet... mumlade jag och satte mig på sängen. jag slängde en blick på Felix som kollade koncentrerat på mig.
- Det var verkligen inte meningen att bråka, jag hatar att bråka med dig och jag tänkte springa efter men det gick inte, Theresa var där uppe och väntade och det blev mycket på samma gång.... sa han nervöst.
- Oscar det är lungt. sa jag allvarligt och kunde se framför mig hur han log på andra sidan.
- Bra. Du vet att det är dig jag vill vara med, helst hela tiden. sa han och jag log svagt, kollade på Felix som kollade ner i marken med spända käkar. Jag kände klumpen i magen växa, jag kunde ju förfan inte sitta här och prata emd Oscar bredvid Felix. Jag reste mig och gick längre bort i rummet.
. Men du, jag måste gå. vi hörs senare. sa jag och kollade på Felix som följt mig med blicken.
- Ah okej, Jag älskar dig Saga. sa han mjukt. Jag bet mig hårt i läppen.
- Jag älskar dig också. sa jag tyst, men inte tillräckligt tyst. Felix kollade besviket på mig och svalde hårt. Jag tog ner mobilen, la på och stoppade ner den i fickan.
- det var Oscar va? Frågade Felix snabbt. Jag slickade mig om läpparna och satte mig på sängkanten bredvid Felix.
- förlåt... viskade jag. Felix stirrade rakt ner i golvet och med spända käkar.
- Det är så jälva surt, att vara så kär i någon som inte känner likadant. sa han och jag svalde hårt.
- Men jag känner likadant. började jag tyst. Felix skakade på huvudet och kollade upp på mig.
- Nej Saga. Om du älskade mig lika mycket som jag älskar dig skulle det inte finnas plats nån annan kille, det skulle bara vara jag. för så är det för mig. Du är den ända. sa han allvarligt. Jag kände klumpen i halsen växa och bli större och större. Felix reste sig långsamt från sängen och började gå. Utan ett ljud lämnade han mitt rum. I flera minuter satt jag stilla på sängen och stirrade in i väggen. Kanske hade jag sagt "jag älskar dig" till fel person.
 
Ogges Perspektiv

Jag matade Alice med en sur godis, hon skrattade och gjorde en äcklad grimasch, sura godisar var inte hennes favorit om man säger så. Hon tog upp en som hon kastade min mun. Jag åt upp den och kastade en i hennes mun, som hon inte fångade. Jag skrattade, tog upp den från sängen och åt upp den. Vi hade suttit och matat varandra med godis i ca 30 minuter nu.
- kan vi inte se på film? frågade hon. Jag nickade ivrigt och reste mig från sängen. Jag gick fram till min teve och plockade fram en dvd som jag höll fram framför henne. Det var en actionfilm, min favoit. Hon himlade med ögonen.
- skojar du? inte igen. Vi har sett den typ 10000 gånger! Sa hon med en suck.
- den är ju braaa! Svarade jag och Alice skakade på huvudet.
- Idag är det min tur att välja film! Sa hon och gick fram till teven. Hon letade med blicken över mina filmer tills hon plockade upp en och med ett flin höll hon upp filmen framför mig.
- Den här mååååste vi se, världens bästa film! Sa hon och jag suckade djupt. en tjejfilm.
- Kom igen, ingen jälva fjollfilm! Klagade jag. hon slog till mig på överarmen och stoppade i filmen i dvdspelaren.
- den är faktiskt asbra. sa hon och kröp upp bredvid mig i sängen. Jag suckade högt, la min arm kring Alice axlar. Filmen startade och Alice gosade ner sig mot min axel.
 
Alice perspektiv

ca halva filmen hade gått och Ogge började löst pussa mig i nacken. Jag skrattade utan att släppa blicken från teven. Jag kände hur Ogge flinade mot min hud och fortsatte kyssa mig, upp för nacken och mot mina läppar. Jag vred bort huvudet.
- Oggeeee.... mumlade jag trött. Han bara flinade ännu större och kysste min läppar mjukt. Lekfullt puttade jag bort honom och koncentrerade mig på filmen igen. Men Ogge gav sig inte, hans arm som låg runt min midja gled ner mot mitt lår och han smekte löst med tummen över låret samtidigt som han började kysste mig på halsen. Jag vände mig om och våra ansikten var bara några millimeter från varandra.
- Sluta. viskade jag och Ogge böjde sig fram för att kysste mina läppar. Jag kände fjärilarna i magen men vände ändå bort huvudet mot filmen igen. Det var riktigt svårt att koncentrera sig på filmen när Ogge höll på. Tillslut la han sig över mig och brjade kyssa mina läppar hårt. Jag gav upp, det var ingen idé att stå emot. Jag log och virade mina ben runt hans midja. Ogge släppte mina läppar och kollade på mig med ett flin.
- Jag vann, sa han retsamt. Jag flinade.
- Inte mitt fel att du är så oemotståndlig. sa jag och Ogge kysste mina läppar igen. Han bet löst i min underläpp och jag släppte in hans tunga i min mun. Ogges armar släppte min höft och han drog av sig tröjan. löst bet jag mig i läppen och vi snurrade runt så jag låg överst. Ogges händer gick innanför min tröja och han började pilla med tröjkanten. Efter en stund var även min tröja av. Jag hjälpte till att knäppa upp mina byxor och vi rullade runt igen så att Ogge låg överst. Han granskade min kropp uppifrån och ner.
- Du är så jävla snygg Alice, mumlade han och kysste mig sedan på necken. Jag flinade och virade mina armar runt hans nacke. Jag fattade direkt vart dethär skulle leda.
 
 
CuteSunday Morning | via Tumblr

ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN DEL 90!!!
Det tog typ en vecka :oooooo har haft mycket i skolan, vart på läger, haft mycket med mina vänner osv men ska bli MYCKET BÄTTRE, lovar!!!
Älskar er och förlåt och tack för att ni har tålamod och är sp försåliga att jag faktiskt har ett liv också hahahhaha, MEN VI HÖRS SNART I ALLA FALL!!! snart händer mer grejer också känns lite tråkigt just nu meeeen grejer kommer :***
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Filippa

Så himla bra! Jag dör!!

Svar: taaack finis!! <3
Alva Fjellström

2014-03-20 @ 22:21:46
Postat av: Moa

Så sjukt bra!!

Svar: Taaack!!
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 06:45:26
Postat av: Ida

är beroende av den! seriöst bästa novellen ever!!<3 längtar tills nästan, bästa!!:*<3

Svar: Åh tack så hemskt mycket!!! <3
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 10:03:05
Postat av: Malin

Sjuuukt bra som vanligt!! <3

Svar: Åh tack finis <3
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 11:28:18
Postat av: Anonym

Sjukt grym novell... Har sträckläst alla kapitel ;) Men kan det inte bli Saga och Oscar?? :)

Svar: Åh tack så mycket!!! Du får se ;)
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 15:16:45
Postat av: Foooer

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER AZZÅ DU ÄGER! :DDD

Svar: ÅÅÅH TAAACK!!!! Mer kommer snart!!
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 15:17:01
Postat av: Anna J

Åhh så bra! Meeeer :*

Svar: Taaack!! Mer kommer snart! :*
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 16:48:49
URL: http://aspectum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sååå bra!! Är beroende av denna novellen❤️❤️ Bästa som finns 😍🔫

Svar: Åååh tack❤️❤️❤️
Alva Fjellström

2014-03-21 @ 23:39:38
Postat av: Anonym

Du har inget att be om förlåtelse för, du är otroligt duktig som uppdaterar så ofta och har gjort så många kapitel, bra jobbat och bra skrivet!

Svar: Tack så jättemycket fina du!!!
Alva Fjellström

2014-03-22 @ 09:43:26
Postat av: Annie

Omgggg!! Så bra!! Men det måste bli Felix och saga, dom är ju som menade till varandra!! :**

Svar: Taaack!!! :***
Alva Fjellström

2014-03-22 @ 09:52:41
Postat av: Saga

Sjukt bra!!:D<3

Svar: Tackar tackar :****
Alva Fjellström

2014-03-22 @ 14:59:49
Postat av: idag idag

TEAM FELIX

Svar: ;))))))))))
Alva Fjellström

2014-03-22 @ 16:00:44
Postat av: Felix <3

Saga o felix plz?

Svar: :pppp
Alva Fjellström

2014-03-23 @ 16:11:23
Postat av: Anonym

När kommer nästa ? :*
Bästa novellen på länge !!

Svar: Taaack! Imorgon i thiiiink :*
Alva Fjellström

2014-03-23 @ 16:27:17
Postat av: Hanna:)

Ååååh älskar novellen asså läser om den när jag har läst klart det nya kapitlet!!!:D såååå bra!!! Hoppas det blir saga o felix<3 men den blir bra oavsett<33 love uuu!!!!!!:)

Svar: tack sååå mycket finaste duuu!! betyder massor, tack <3 love uuu
Alva Fjellström

2014-03-24 @ 00:07:03
Postat av: foke

Asså din novell äger men du det finns en tjej som skriver av din novell och lägher upp den på instagram sen sä säger hon att det är hennes

Svar: Tack finis!! Men vaaa, vad heter kontot?
Alva Fjellström

2014-03-24 @ 16:23:39
Postat av: Nellie

När kommer nästa? :)

Svar: ikväll förhoppningsvis!!
Alva Fjellström

2014-03-24 @ 18:40:26
Postat av: Anonym

Men kommer nästa ikväll?

Svar: nej tyvärr, men imorgon 99%
Alva Fjellström

2014-03-24 @ 21:55:08
URL: http://balka.blogg.se
Postat av: Isa

Kan det bli saga o felix... Dom passar mycket bättre till varann ❤️

Svar: ;)))))) du får se :*
Alva Fjellström

2014-03-25 @ 16:44:49
Postat av: Anonym

När kommer nästa? :)<3

Svar: ikväll tror jag :))) <3
Alva Fjellström

2014-03-25 @ 18:16:46
URL: http://balka.blogg.se
Postat av: foke

Gå in på twitter, har skrivit till dig

2014-03-25 @ 19:41:20
Postat av: Anonym

När kommer nästa???

Svar: ikväll förhoppningsviiiis!!
Alva Fjellström

2014-03-25 @ 20:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback